Friday, August 5, 2011

.LEMON SLICE.

tadaaaaaaaaaaa....


.LEMON SLICE.


rase masam lemon tambah ngan manis susu menghasilkan sesuatu yang walla! beautiful plus amazing taste. rase dia macam lemak lemak manis masam la. siyes best. korang patot try this lorh! rase lemon yang masam tangy tu blend ngan susu lemak lemak, pergh! memang sadis la... menangis. ni p0n aku cadang wat lemon slice ni sebab arituh pegi Giant shopping barang dapor. ye. aku tau la barang kat Giant ni tak la bape nak murah sangat. tapi boleh la kan. sebab sebenar kat Teluk Intan ni mane ade pasaraya yang besar gedabak macam Giant dah. owner Giant ni jek yang berbeso hati nak buat Giant kat bandar kecik neh. 
(dengan harapan JJ pon ade lah nak bukak kat sini bile kate camni. bley aku shopping selalu. muahaha~)

okay. back to the story about shopping kat Giant beli barang dapor. bese la kan gals ni nampak je jualan murah memang maen sambar je kan. kan?? (talk about me lah tu. korang baek lagi kot. KOT. haha~) 

me: pergh! lemon! murah giler! alolo comelnye kaler kunen dia...........(terkinja-kinja)

mummy: bape tuh?

me: 1 paket dah balutbalut ade la dalam 10 bijik tu rm1.50 jek. sedapnye kalo dapat wat lemonade kan mummy. (sambil wat muke comel.)

mummy: ha'a kan. (anak beranak harus same pemikiran. haha~). amek dua pack. 

me: hah? macam banyak sangat jek. (sambil wat muke konpius.)

mummy: takpe. nanti yang laen datang le idea ko tuh wat macammacam.

me: hokkay! (sanggop hokkay! demi cinta kepada lemon.)

dengan pantas pon aku menyambar la dua peket lemon tuh. adelah dalam doploh bijik. haha~ lemon je kot. banyak kan. kan. nak abeskan stok depa gamaknye. muahaha~ mummy saya sangat memahami saya. suke saya. hikhikhik. nak jadikan cite. selama seminggu tu memang lemonade je la jawabnye. muahaha~ abes satu peket lemon tu guna. adek adek aku pon tak la banyak cekadak. selagi ade je air sejuk yang manis, derang sambar jek. tak sampai saploh minit dah abes dah. tinggal lagi satu peket lemon tak bersentuh. jadi aku pon amek le inisiatif sket wat mende yang depa suka makan. manisan. muahaha~ tapi adek aku yang paling kecik ni sebok suh aku tinggalkan lemon tu suh wat lemonade lagi. depa pon dah ketagih lemon macam aku jugak gamaknye. haha~ 

nantilah aku upload resipinye. aku busy neh. lagipon ni nak masak untuk bukak pose. gigih nih. gigih. sepanjang bulan pose ni muke aku je la yang masuk dapor. untuk berbuka je la. mummy amek shift sahur. sebab aku malas bangun awal pagi. kalo aku masak sahur, aku masak before aku masuk bilik waktu malam iaitu before pukul 1 pagi.

p/s: owh. hujung minggu ni maybe la ayah dan mummy aku plak yang masak. aku nak rehat plak. hahah~

No comments:

Post a Comment