Tuesday, December 25, 2012

wake up from a long sleep...

assalamualaikum & hye to all... :)

dah lama tak menaip di lembaran blog usang aku ni... blog usang ke?? usang la kan... dah lama juga tak jenguk. bukan apa. aku sedang mencari diri sendiri yang hilang. hilang dan tenggelam. lemas terus ke dasar. susah bila nak naik kan balik semangat diri ni.

sekarang aku kembali. dan kenapa aku kembali? sebabnya yang utama ialah sukehati aku la kan. dah nama blog aku. haha~ *OOOPPPSSS... sori. aku memang macam ni sekarang. awalnya mood sedih je. tapi bila start menaip, mood laen yang keluar hoi. haha~ tengok. ia terjadi lagi. hehe~ eh. split personality ke hape. haha~ haaaaa... udah2. kuikuikui.

okay. ini serius. selepas episod kejadian yang dulu, tanggal 6 Mac 2012, aku dilamar seseorang yang baru. yang dah lama aku kenal. sejak zaman sekolah lagi. katanya, dah lama beliau menunggu aku. dah lama beliau memerhatikan aku. dari aku berhingus lagi. niatnya hanya satu. untuk menjadikan aku yang sah. aku kenal beliau. aku kenal keluarga beliau. keluarga aku mengenal keluarga beliau juga. keluaraga beliau mengenali keluarga ku juga. (anda smua paham kah apa aku taip ni??? sebab aku rase macam aku melilau jugak la. haha~ ahhh. sudah. ini serius). agak lama beliau menunggu setelah meluahkan rasa hati di depan mata aku sendiri... dalam 2 minggu camtu la baru aku gitau keputusan aku (aku dah abeh wat solat istikharah dah hoi.).  keputusan aku, berkawan lah. dan aku ikut flow je. parent aku pun okay jek. tak banyak cakap plak. sampai la ke tahap ini. merancang untuk berkawen. pakpakkepongkepong! haha~ (ah. sudah.)

Allah mungkin tidak menguji di awal perhubungan kami. tapi Allah sedang menguji kekuatan sayang kami sekarang. jalan untuk menjadi yang sah itu ada cabaran nya. besar. besar skali. tapi pada kami, tak pe la. kami redha. cuma masa jadi penentu. aku harap tiada katakata yang tidak manis akan keluar dari orangorang sekeliling. dan aku juga berharap agar aku dan beliau kuat dan saling menyokong. insyaallah. doakan kami. :)

No comments:

Post a Comment