Friday, July 29, 2011

.bila doktor berkate-kate.

assalamualaikum wbt.

sebelum aku start citer la kan... korang penah tak jumpe doktor yang cakap, 

"awak kene banyak bertenang lepas ni supaya tak sakit lama-lama."

nak jadikan citer, aku ade la date ngan doktor hensem pagi tadi. tapi aku lewat la plak kan. sebab tak larat nak mandi pagi-pagi. aku kan demam. sape yang ade pesbuk aku, tau la citer kot. aku kan suke tulis macam-macam kat pesbuk sampai kene marah kot. hmm... (dah. tutup buku dah.) dah tiga hari dah aku demam. tak kebah-kebah. slalu kalo aku demam dalam dua hari camtu dah baek dah. tapi kali ni macam teruk sangat. aku pon tak tahu kenape. ayah aku pon baru balek dari sabah ni ha. baru la sempat nak jumpe doktor bagai. ayah kate takot kene denggi. aku pon pegi je la. kalo tak aku terdampar je kat dalam rumah macam dugong. 

dah daftar semua kan, sampai la giliran aku dating ngan doktor tu. hensem bukan maen. kagum aku jap dengan makhluk ciptaan Allah ni. sib baek aku tak puasa harini. (puasa sunat la maksud aku. puasa ganti aku dah abes tau.) kalo tak batal puasa aku. haha~ dia pon check la aku kan. tanye macam polis dah. tanye aku, bape lame dah demam? ade batok ke? ade saket pale ke? ade saket perot ke? ade makan pape yang pelik ke? ade muntah ke? ade masalah pape ke? kemain lagi. then, aku potpetpotpet ngan doktor tu, last-last dia bagi nasihat seperti di atas.

saat doktor tu kate gitu aku pi gelak la plak kan... dengan muke kacak nye tu dia wat muke konpius la depan aku. mesti dalam hati dia kate, "budak ni sakit tapi gelak-gelak plak kan. sewel ke hape??"

sorry la doktor. tak penah lagi mane-mane doktor yang rawat saya before this bagi nasihat cenggitu. saya rase saya dah banyak sangat bertenang. aku rase mungkin sebab aku kene badi masalah aku yang tak abes tu kot. tapi sekarang dah abes dah. bley la saya ikot nasihat doktor tu. tapi tengok muke doktor tu pon aku rase macam dah sehat dah. muahaha~ keji sungguh aku neh.

memule doktor tu nak bagi aku loratadine. tapi aku kate aku dah makan dah tapi still lagi camtu. so, dia bagi aku ubat laen. tak tahu la kan ubat ape. gasak la. macam aku makan. tapi aku rase dia bagi aku ubat penenang kot. harap bukan barbiturat la. aku tak tahap giler lagi. haha~ ampon ye doktor. dah dah. aku nak gi rehat la kan. doktor suh aku bertenang. 

bye!

No comments:

Post a Comment