Friday, January 27, 2012

.attitude.

hye all.

just now i went to see the doc for medical check-up. the check-up went quite okay la... even though the doc did told me to take a lot of rest (which i think i'm over-rest right now doc! sleep. hibernate. sleep. hibernate. ask my parent la if u don't believe me. aha~!) and she told me to stay calm and not over thinking. (this i cannot help it doc! i'm sorry...).

okay. balik pada cite asal la kan... (tetibe bahasa ibunda plak kan. tadi beria gune bahasa penjajah. haha~ takpe. bahasa jiwa bangsa. ;)) 

-ehem..!!-

okay. citer pasal 'attitude' atau tingkahlaku. 

lepas selesai jumpe doc tu, kunun macam tingin la nak makan jagung manis kan... pegi la ke hospital tu punye kedai. (paham2 je la nama dia. kalo taktau jugak, kome pegi le hospital gov tu. tengok nama dia ape. haha~) pegi punye pegi, skali order pun di buat. 

adek manes aka aku (AM): kak, waffle satu. cekelat ye kak.
akak kedai (AK): ha. okay. cekelat ye??
AM: ye kak...... cekelaattttttttttttttt... (exaggerating betol. haha~)

akak tu pon dengan lemah lembut lagi lemah gemalai menuang le bancuhan tu... tetibe...

adek aku aka ecah (AA): eh. bukan tadi akak kate nak beli jagung ke??
AM: ye ey?? hmm... kak, bagi waffle satu lagi. peanut butter+cekelat ye.....
AK: ha. yelaaaaaaaaaaaaaa dek.
AM: nampak gayanye mulut akak memang tak boley sebut jagung neh. mesti sebut waffle jugak.
AA: apeape je la kak. ces.

sebenarnye, aku memang tingin ngan waffle tu. saje je cakap nak beli jagung. supaya tak la rasa bersalah sangat sebab makan makanan berkolesterol tinggi. maklum la, aku kan beli buah JAGUNG. nak makan buah JAGUNG. mindset kene betul. haha~  (waffle ngan jagung memang tak same. harap maklum.)
dah ngokngekngokngek akak kedai tu siapkan waffle aku, nak le pegi bayo. dahtu pegi le kaunter. 

AM: ni brape ye..?? waffle dua ye.
budak sengal aka orang kaunter (BS): dua.
AM: (muke confuse) ni waffle ni brape?
BS: dua la. waffle dua.
AM: ni waffle dua ni brape ringgit ye..?? (sambil buat muke manisssssss sangattttttttt dah.)
BS: ooo... lapanhengget empatkupang.
AM: hah? lapanhengget empatkupang????
BS: yela. lapanhengget empatkupang. (muke yakin.)
AM: (sambil terketarketar kuar duet saplohhengget.)
BS: empathengget lapankupang je. (muke toya sambil bagi baki.)
AM: @$#@%$#%$^&^% punye budak. ha. time kaseh! bye.

korang faham tak??? faham tak??? aku rase mungkin la budak sengal aka budak kaunter tu nak bergurau ngan aku la kot. tapi aku bukan la ade mood bergurau lepas jumpe doc. sebab doc yang aku jumpe kali ni bukan doc yang hensem macam selalu. (keji btol aku neh. keji.) aku memang tak faham la ngan budak tu. ni bukan kali pertama aku kene. dah dua kali. skali kene kat ipoh punye hospital. macam sengal jugak. aku agak la kan, memang budak kaunter kedai kat hospital memang camtu la gamaknye. yang tak bley blah tu muke poyo semacam. adek hoi. akak datang membeli. bukan nak ngorat ko. tolong faham ye. dari ngorat ko, baek akak ngorat doc. sihat jugak la akak nanti. haha~ (ke ko yang nak ngorat akak sebenarnye? tak faham. -.-')

by the way, the attitude is soooooo unacceptable la for me. if you get a job, please do it sincerely la... and please do respect your clients. even though you work for someone else, please please do it professionally and with credibility. dah la dok berhuhahuha mase keje. sib baek la manager ko tu kawan akak. ko tunggu ye dik. manager ko tu kawan akak. jaga kau. nanti sampai la surat layang kat kau ye. (maybe tanye name je kot. tak la kejam sangat aku neh. haha~)

ok la. bye.

No comments:

Post a Comment